Δευτέρα, 19 Δεκεμβρίου 2011

Βασικοί κανόνες και αρχές των Social Δικτύων

Πολύς λόγος γίνεται γενικά στο διαδίκτυο για την συμμετοχή του κόσμου στο διαδίκτυο και κατ' επέκταση και στα κοινωνικά δίκτυα. Πολλοί είναι αυτοί που γνωρίζουν μερικά από αυτά τα πιο διάσημα κοινωνικά δίκτυα, λίγοι είναι αυτοί όμως που γνωρίζουν σε τι μπορεί να τους ωφελήσει και τι κινδύνους κρύβονται πίσω από αυτά.
Υπάρχουν ερωτήσεις του κόσμου για το τι κάνει το καθένα από αυτά και σε ξεχωριστές περιπτώσεις πως μπορούν να βρουν έγκυρες πληροφορίες ακόμα και σε θέματα υγείας.
Τρεις είναι οι βασικοί κανόνες που μπορεί ο καθένας μας να ακολουθήσει προκειμένου να έχει ασφαλές πληροφορίες. Και οι τρεις βασικοί κανόνες είναι κάτω από την ομπρέλα του "....συνδέσου με αυτά".

1. LISTEN: Ο πρώτος κανόνας που πρέπει να ακολουθήσεις είτε είσαι ένας απλός χρήστης των social δικτύων είτε είσαι μια εταιρεία, ένας οργανισμός και θέλεις να ασχοληθείς είναι η λέξη "ΑΚΟΥΩ". Όπως και στην "πραγματική" ζωή έτσι και στην ψηφιακή θα πρέπει να μάθεις να ακούς. Ένας καλός ακροατής είναι πάντα και ένας καλός κριτής. Εσύ είσαι αυτός που θα πάρει τις αποφάσεις για σένα. Όπως λοιπόν θα ρωτούσες και θα άκουγες για να μάθεις για αυτό που σε ενδιαφέρει έτσι και στον ψηφιακό κόσμο πρέπει να ακούσεις τι λέει ο κόσμος που είναι σε αυτά. Μάθε για το πιο είναι κατάλληλο για σένα από τον κόσμο. Μετά αξιολόγησε αυτά που άκουσες και προχώρα στο επόμενο βήμα.
2. ENGAGE: Πάρε μέρος και γίνε μέτοχος του μέσου που βρήκες και ψάξε για αυτό που σε ενδιαφέρει μοιράζοντας, αν το επιθυμείς, τις απόψεις σου για αυτά που βρήκες. Γίνε μέρος του κόσμου που βρίσκεσαι και αντάλλαξε πληροφορίες για να βρεις αυτό που θεωρούν οι πολλοί έγκυρο και αξιόπιστο και όχι οι λίγοι. Κοινοποίησε αυτό που βρήκες και σε άλλους. Γίνε αποδέκτης της πληροφορίας. Η δύναμη των μέσων αυτών βρίσκεται στην δύναμη των χρηστών του και της ανταλλαγής πληροφοριών.
3. MEASURE: Αξιολόγησε την πληροφορία που βρήκες και μοιράσου αυτό που αποκόμισες με άλλους χρήστες. Κοινοποίησε τα αποτελέσματα που βρήκες και μέτρησε την αξιοπιστία τους μαζί με αποτελέσματα άλλων χρηστών. Αν η πληροφορία είναι αξιόπιστη γίνε ο κοινωνός της. Γίνε ο χρήστης εκείνος που είναι η συνέχεια ενός άλλου όσον αφορά την γνώση. Το αποτέλεσμα θα είναι υπέρ σου.

Σε μια κοινωνία όπου η επικοινωνία είναι ανάγκη για την επιβίωση της, η γνώση και η αλληλεπίδραση είναι πρωταρχικοί θεσμοί. Όταν τα δύο τελευταία απουσιάζουν, η κοινωνία προχωρά με αργούς ρυθμούς και πολλές φορές βαλτώνει με αποτέλεσμα να έχει αρνητικά αποτελέσματα για τα μέλη της ίδιας της κοινωνίας. Στο κρίσιμο και ευαίσθητο τομέα της υγείας η γνώση, η εμπλοκή και η εκτίμηση των αποτελεσμάτων είναι εκείνα που δίνουν ελπίδα και αισιοδοξία σε εκείνους που πραγματικά το έχουν ανάγκη. Τα τρία βασικά στοιχεία που προαναφέρθηκαν είναι εκείνα που κάνουν τα social δίκτυα βασική προϋπόθεση για τον κλάδο υγείας να ασχοληθεί με αυτά. Η άγνοια και η αδιαφορία είναι ο χειρότερος εχθρός τόσο της υγείας όσο και της ίδιας καθημερινής ζωής.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

καλοι αυτοι οι κανονες για να ειμαστε ασφαλεις στο διαδικτυο αλλα χρειαζομαστε και αλλους για να ειμαστε ασφαλεις στα σπιτια μας