Έχετε ποτέ σκεφθεί κατά πόσο οι πολίτες και κατ' επέκταση οι ασθενείς μπορούν να διαμορφώσουν την εικόνα ενός φαρμακευτικού σκευάσματος και ακόμα περισσότερο την εικόνα μιας φαρμακευτικής εταιρείας?
Σύμφωνα με την 7η Πανελλαδική Έρευνα CSR 2011 του Ινστιτούτου Επικοινωνίας, οι Έλληνες πολίτες/καταναλωτές αλλάζουν την συμπεριφορά τους και οι πλειοψηφία αυτών αποκτά ενεργό ρόλο στην αξιολόγηση προϊόντων και των εταιρειών. (κάντε κλικ εδώ για να δείτε την σχετική έρευνα)
Όλο και περισσότεροι πολίτες έχουν ενεργό ρόλο στα Social Media όπως το Facebook και άλλα κοινωνικά δίκτυα. Στην αρχή ως περιέργεια, μετά ως καθημερινότητα, τα Social Media αποδεικνύονται ως ο σημαντικότερος πόλος του "Word of mouth". Μια έννοια που απλά σημαίνει την διάδοση κάποιου νέου ή κάποιας πληροφορίας από στόμα σε στόμα. Σε αυτήν την τεχνική ή αν θέλετε μέθοδο, έχουν βασιστεί τα κοινωνικά δίκτυα ή αλλιώς Social Media. Δηλαδή η ελεύθερη και χωρίς κόστος δυνατότητα των ανθρώπων, να μπορούν να ενημερώνουν ο ένας τον άλλο, για κάτι ενδιαφέρον.
Οι εταιρείες λοιπόν, αντιλήφθηκαν αυτήν την τάση, και απλώθηκαν στα μέσα αυτά, προκειμένου να πουλήσουν τα προϊόντα τους αλλά και για να δείξουν στο κόσμο την εταιρική κοινωνική τους ευθύνη. Όλο αυτό το σκηνικό που δημιουργήθηκε έδωσε την αφορμή και την ευκαιρία στους καταναλωτές-πολίτες να πουν την γνώμη τους, ακόμα και να τιμωρήσουν . Παραδείγματα γι' αυτό υπάρχουν πολλά.


Τα αποτελέσματα είναι εκπληκτικά. Στην Αμερική που η χρήση είναι ευρέως πιο γνωστή και οι νομοθετικοί περιορισμοί είναι λίγο πιο ελαστικοί όσον αφορά τον φαρμακευτικό χώρο αλλά και στην Ευρώπη, συμμετέχουν πολίτες/ασθενείς δημιουργώντας διάφορα προφίλ σε αυτές τις εφαρμογές προκειμένου να ανταλλάξουν εμπειρίες.

Θεωρώ ότι σε λίγο διάστημα από τώρα στην συνείδηση του Έλληνα πολίτη/ασθενή θα παρουσιαστεί η ανάγκη για την δημιουργία εφαρμογών που θα δημιουργήσουν ένα πλαίσιο αλληλεπίδρασης μεταξύ των ίδιων των ασθενών, δημόσιων φορέων αλλά και της ίδιας την ιατρικής κοινότητας.
Δεν έχει παρά να περιμένουμε να δούμε και ταυτοχρόνως να είμαστε ενεργοί, κάνοντας την διάδοση της ανάγκης αυτής, γνωστή στον Ελλαδικό χώρο του διαδικτύου και όχι μόνο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου